fredag 12 februari 2010

Fredagsmys!

Då var fredagen här med alla dess förväntningar. Ska sambon orka vara vaken längre än till utröstningen? Hur stora kommer sonens ögon vara när jag säger att det är läggdags alldeles för tidigt i hans mening då det är hockeyträning i morgon bitti? Kommer det vara fler eller färre än 50 popcorn på golvet och i soffan när lets dance är slut? Kommer jag vara varm och irriterad när det är trångt i vardagsrummet? Hur stimmiga kommer ögonen vara när huvudet träffar kudden?

Ja ni förstår... Det här är en vanlig fredag i mitt liv! Det kanske låter tråkigt, men jag tycker det är alldeles underbart =)

Tyvärr är det något som saknas mig denna fredag. Dottern är med en kompis på Disney on Ice och kommer inte hem förrän i morgon. Snyft! Man saknar aldrig kräken så mycket som när de är borta.

Nä.... Nu drar jag på lite hårdrock i högtalarna och häller upp en sviskonsoda. Keep em coming!

/Lord of the Misty Fields

3 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Fint med lite personliga inlägg honey.

Erika sa...

Ja visst fredagsmys är det vi gillar mest...njut!! Det gör jag med rött i glaset och maken vid min sida ;-)

Suzan sa...

Jag tror att det bara hamnar 20 popcorn på golvet, kanske 21.